Persbericht | Waar betaal je voor bij een goede parfum? Om daar achter te komen heeft de Nederlandse winkelketen Zeeman zelf een eau de parfum gemaakt genaamd Lucht. Samen met bekende parfumeurs. Op basis van 20% parfumolie, net als bij dure merken. En met exclusieve ingrediënten. Alles gemaakt op de eenvoudige Zeeman manier.
Zeeman opent de ogen
Bij Zeeman vinden ze dat er goed uitzien niet duur hoeft te zijn. En ze merken dat veel van de klanten daar hetzelfde over denken. Steeds meer mensen wegen bewust af waar ze hun geld aan uitgeven. In Nederland is Zeeman als textielsuper vooral bekend vanwege de spraakmakende campagnes die iedere keer laten zien dat het wél mogelijk is om verantwoorde kwaliteit voor de laagst mogelijke prijs te maken, als je alles eenvoudig houdt. Met bijvoorbeeld een campagne voor een echte trouwjurk voor maar 29,99 en een campagne waarin ze zich openlijk afvragen waarom veel sneakers zo duur zijn. Dit keer willen ze mensen de ogen openen met een echt eau de parfum voor 4.99.
Een kwalitatief eau de parfum
Bij Zeeman verbaasden ze zich al langer over de hoge prijzen die voor een flesje parfum worden betaald. Is dat nou nodig? En waar betaal je dan precies voor? Om daar achter te komen ontwikkelde Zeeman een eigen eau de parfum. De uitdaging: hoe maak je een echte topgeur voor de laagst mogelijke prijs?
In samenwerking met bekende parfumeurs
Zeeman heeft de Lucht eau de parfum direct bij de bron laten maken. Net zoals ze dat doen met hun kleding, want zo houd je de prijzen laag. En omdat Zeeman zelf nog nooit een eau de parfum heeft gemaakt, werden bekende parfumeurs gevraagd om te helpen. Samen met deze echte ‘neuzen’ zijn er twee echte unisex eau de parfums ontwikkeld op basis van 20% parfumolie en verschillende exclusieve ingrediënten. Twee topgeuren die vrijkomen in drie verschillende lagen. Wanneer je de eau parfum net op je huid draagt, is de geur anders dan een paar uur later.
Dure geuren gebruiken dure verleiding
Bij de geuren van bekende merken wordt het grootste deel van de verkoopprijs bepaald door de kosten van verleiding. De ontwikkeling van een uniek flesje en de kosten van beroemde filmsterren of fotomodellen, dure foto- en filmproducties. Maar ook de verkoop via meerdere tussenschakels zorgt voor een hogere prijs. Dat is nu door Zeeman allemaal weggelaten.
Eenvoudige marketing, eenvoudige verpakking
Lucht is zo goedkoop omdat Zeeman de marketing en de verpakking zo eenvoudig mogelijk heeft gehouden, er geen tussenschakels zijn en er maar weinig marge wordt berekend. De kosten zitten in de ontwikkeling van het parfum samen met parfumeurs, de 20% parfumolie, het gebruik van exclusieve ingrediënten, het vullen van de flesjes en de logistiek. Daarom kost Lucht (zonder verleiding) maar 4.99 en zijn luchtjes van bekende merken vaak 90 euro of meer. Lucht is er in twee verschillende unisex varianten en is verkrijgbaar vanaf zaterdag 29 augustus in de winkels en de webshop. In alle winkels zijn geurtesters beschikbaar, zodat iedereen zelf kan ruiken.
Geurnoten Zeeman Lucht – Geel:
Topnoten: Ozonic, sinaasappel & neroli
Basisnoten: Jasmijn & zwarte peper
Hartnoten: Vanille, amber, sandelhout & witte muskus
Geurnoten Zeeman Lucht – Blauw:
Topnoten: Bergamot, citroen & kardemom
Basisnoten: Jasmijn, rozemarijn, roos & muguet
Hartnoten: Leer, tonka, witte muskus & vetiver
Morphe 35C Everyday Chic
NIVEA Fresh Blends
Vita Liberata Bronze Essential Kit
Oh haha, ik ben echt allergisch voor mensen die het woord ‘luchtje’ gebruiken voor een parfum, dus deze is sowieso niet aan mij besteed ben ik bang;-)
bychristiana onlangs geplaatst…Ik testte de Zoë Ayla gezichtsmassageroller! (Wérkt zoiets echt?)
Het woord ‘luchtje’belooft inderdaad niet veel goeds. Bij dat woord krijg ik direct visioenen van Airwickproducten. In een duur parfum worden dure grondstoffen gebruikt . Zo roept Zeeman dat in de hartnoten van GEEL amber en vanille zit. Amber is een afvalproduct van potvissen en kost rond de 10.000 euro per kilo, vanille kost rond de 500 euro per kilo. Dat kun je tegenwoordig ook beiden synthetisch laten vervaardigen en dat bepaalt nu net het verschil tussen een duur parfum en ‘een luchtje’. Een duur parfum ruik je tot wel 24 uur lang, goedkope versies, waar dus synthetische grondstoffen zijn gebruikt, houden max 5/6 uur. Maar goed, ik ben een behoorlijke parfumkenner en ga het morgen meteen even testen bij Zeeman. Als het allemaal klopt hebben ze een ongelooflijke prestatie geleverd.
Dan nog blijft bij mij de overweging; als deze geuren massaal worden verkocht en half NL er naar ruikt, wil ik dan ook zo ruiken?
Auteur
Hoi Loes,
Ik kies zelf ook liever voor een duurder parfum, vanwege de kwaliteit en unieke geuren.
Mocht je morgen beide parfums vinden bij de Zeeman (ik gok dat ze overal inmiddels zo goed als uitverkocht zijn), ben ik heel benieuwd
wat je van deze geuren gaat vinden.
Liefs Bianca
Ik laat het je weten. Kom er vandaag niet meer aan toe.
Wat leuk! Ik ben benieuwd naar hoe ze ruiken 🙂
Ik ben wel nieuwsgierig naar deze parfums. Ze weten altijd een steengoede campagne neer te zetten
Tessa onlangs geplaatst…Preview: Hello Goof Stuff essence herfst winter collectie update
Ik laat het je weten. Kom er vandaag niet meer aan toe.
Ik heb uit nieuwsgierigheid beide Luchtjes aan geschaft..ben aangenaam verrast..lekkere geuren die lang blijven hangen..