Kerst: de tijd van warme chocolademelk, Mariah Carey op repeat en natuurlijk cadeautjes. De feestdagen staan bekend om de warmte en gezelligheid die erbij komt kijken. Daarbij is het een periode die cruciaal kan zijn voor je bedrijf. Je kunt namelijk slim inspelen op de feestdagen door middel van je marketingstrategie. In deze blog delen wij hoe je tijdens de feestdagen kunt opvallen met jouw bedrijf en marketing.
Contentmarketing tijdens de feestdagen
Een van de meest effectieve manieren om je doelgroep te bereiken, is via sociale media. Daarom is contentmarketing ook cruciaal. Tijdens de feestdagen zijn er genoeg onderwerpen waar je content over kunt creëren. Er zijn namelijk genoeg manieren om relevante content te maken tijdens de feestdagen. Plaats je liever een blogpost, of maak je een mooie video voor op Instagram? Probeer een insteek te vinden die te maken heeft met zowel de feestdagen als jouw bedrijf. Focust jouw bedrijf zich bijvoorbeeld op interieur? Maak dan een post aan met inspiratie voor de inrichting van je huis of kantoor tijdens de feestdagen. Zorg ervoor dat de content aansluit bij de visie van jouw bedrijf. Zo trek je namelijk de juiste doelgroep aan én houd je deze vast.
Kerstacties
Voor bedrijven zijn de feestdagen ook een uitgelezen kans voor leuke acties. Denk hierbij aan winacties of kortingscodes waar je je klanten blij mee kunt maken. Mensen zijn ruim voor de feestdagen al bezig met het zoeken van cadeaus voor de mensen om hen heen, en daarbij komen leuke acties natuurlijk altijd van pas. Stel een pakket samen met een kerstthema, laat bijvoorbeeld kerstballen bedrukken met je bedrijfslogo die je samen met wat feestelijke snacks en een leuk persoonlijk kaartje in een tas doet. Zo betrek je je huidige klantenbestand, maar breid je deze ook uit met mensen die meedoen aan de winactie en je daarna nog blijven volgen. Je vergroot op deze manier bovendien de betrokkenheid van je doelgroep. Of bedenk een actie, speciaal voor alle vaste klanten. Zo voelen zij zich gezien en gewaardeerd. Naast dat het goed is voor je bedrijf, versterk je hiermee ook de band met je klanten. Zie je dat iemand een bestelling heeft geplaatst en gebruik heeft gemaakt van deze speciale actie? Vergeet dan niet om diegene te bedanken. Dit kun je doen door een mail te sturen, maar ook kun je een persoonlijk kaartje schrijven en bij de bestelling inpakken.
Relatiegeschenken
Hoewel dit een bekend middel is, is het nog steeds zeer effectief: relatiegeschenken. De opties van Maxilia relatiegeschenken zijn eindeloos, waardoor je altijd een geschikt cadeau kunt vinden voor je relatie of klant. Bij de feestdagen horen namelijk cadeaus, dus door hier als bedrijf ook aan mee te doen, maak je een erg goede indruk. Op deze manier versterk je de relaties die je hebt. Bedenk goed wat past bij de ontvanger van het geschenk. Ga je voor een persoonlijk en leuk cadeau, of voor een praktischer cadeau? De geschenken moeten namelijk van kwaliteit zijn én passen bij de ontvanger. Door het geschenk te laten bedrukken, zorg je ervoor dat je bedrijf altijd in het zicht zal blijven van de ontvanger, zonder dat dit erg opzichtig is. Door dit persoonlijk te maken en goed af te stemmen op de ontvanger, weet je zeker dat de toekomstige samenwerking er positief uitziet.
Lees ook: Het is weer tijd voor cozy fall feelings