Nieuw van de Albert Heijn zijn de verantwoorde producten speciaal met de kids karakters De RockFrogs. Sterre heeft een pakketje ontvangen met een aantal producten, en die heeft zij live uitgeprobeerd via Instagram Stories (helaas is dat niet meer zichtbaar aangezien die filmpjes naar 24 uur verwijderd worden). Vandaag vertel ik wat informatie over deze producten, en wat bij ons in huis favoriet is geworden.
De zomervakantie zit er op en alle kinderen gaan weer naar school. Hét moment om bekend te maken dat Albert Heijn ‘kids characters’, zoals cartoonhelden, alleen nog maar op gezondere producten laten schitteren. Ongezondere producten van het eigen merk zullen het straks zonder stripfiguren en kinderidolen moeten doen. Dit gebeurt in fases, er is al een start gemaakt en eind 2017 is dit proces klaar. ‘Voor klanten die dat willen proberen we je binnen ons brede assortiment te helpen om een gezonde keuze te maken’ zegt Saskia Egas Reparaz, eindverantwoordelijk voor Marketing bij Albert Heijn. ‘De Raad van Kinderen¹ helpt ons hierbij’. ‘Hun advies was kinderlijk eenvoudig: maak gezond eten makkelijk dus zorg dat het leuk, lekker en aantrekkelijk is’. Albert Heijn komt daarom met de RockFrogs, vier coole cartoonkikkers die je op gezondere producten aantreft. Er wordt gestart met een nieuwe range kindertoetjes. Uit onderzoek van Albert Heijn blijkt dat er behoefte is aan hulp en inspiratie voor gezondere voeding en tussendoortjes.
Sterre heeft AH Groente & Fruit Kwark toetjes ontvangen, en de 100% fruit in de smaken banaan/ananas en mango/passievrucht. Persoonlijk vind ik de keuze van groente en fruit met elkaar combineren best wel “gewaagd”, vooral de variant met rode biet… De verpakkingen zien er leuk uit, lekker opvallend en het lokt vast en zeker de aandacht van de kids.
De RockFrogs®
Je kent ze vast. Producten met daarop cartoonhelden en kinderidolen die een grote aantrekkingskracht hebben. Zet die ‘superkracht’ nou eens in om gezonde producten aantrekkelijk te maken, adviseerde de Raad van Kinderen aan Albert Heijn. Dankzij deze goede raad zien onze nieuwe helden Rocky, Boney, Becky en Ramyo, beter bekend als de RockFrogs®, het levenslicht. Deze coole kikkers staan alleen op verpakkingen van gezondere eigen merk producten voor kinderen. We beginnen met zuivel en water, binnenkort tref je ze ook aan bij groente en fruit. Door het jaar heen kom je de RockFrogs® ook tegen op broodtrommels en knutselplaten. Maar liefst negen kindertoetjes met daarop de RockFrogs® voldoen nu aan de norm van het Groene Vinkje². Drie toetjes zijn gemaakt zonder toevoeging van suiker, in de andere zes zit niet meer dan 5 gram. Het vetgehalte in deze complete range is maximaal 1,5%. Komende weken kom je deze producten tegen in het schap.
In het pakket zat er ook een lunchtrommel en een beker, natuurlijk in de RockFrogs stijle. Deze kan je ook bij de AH kopen, en ze zijn rond de €3,- per stuk (de originele prijs weet ik helaas niet meer, ik was te enthousiast met de sticker aan de onderkant te verwijderen).
Het is goed om te zien dat merken en winkels steeds meer de gezonde kant op willen gaan. Sterre is vooral gek op de 100% fruit varianten, de Groente & Fruit toetjes vond ze niet heel erg lekker (vooral die met biet niet, daar was ik al bang voor). Smaken verschillen, wie weet vind jouw kindje ze juist wel héél erg lekker. Naast de producten die ik vandaag laat zien is er nog meer verkrijgbaar namelijk:
De komende weken kan je deze RockFrogs verantwoorde toetjes verwachten in het schap bij de Albert Heijn.
*Dit artikel bevat producten die zijn opgestuurd door een merk/bedrijf.
ziet er best lekker uit!
Wat goed van AH dat ze nu de gezondere varianten ook wat aantrekkelijker maken. Ik ben wel benieuwd wat er hier thuis van de toetjes met groenten wordt gedacht. Het klinkt mij niet zo aantrekkelijk in de oren eerlijk gezegd, maar zulke combi’s kunnen soms verrassend zijn.
Die supermarkt is goed bezig!
En de Rockfrogs video’s op Youtube zijn ook hartstikke leuk!